نرم افزار شاپرک شارژ



  برای دریافت نرم افزار اندروید کلیک کنید دریافت




 

جنسیت جنین چگونه شکل می‌گیرد؟

سال‌هاست که دانشمندان اعلام کرده‌اند هر یک از والدین نیمی از ساختار ژنتیکی کودکشان را تامین می‌کنند. درباره ی تعیین جنسیت نیز این مساله صادق است، به نحوی که دو کروموزم جنسی هر فرد، یکی از پدر و یکی از مادر تامین شده است. دو نوع کروموزوم جنسی در بدن وجود دارد : کروموزوم X و کروموزوم Y.

سلول جنسی زن (تخمک) دارای فرمول XX است و به فرزندش می تواند فقط یک کروموزم X بدهد. اما سلول‌های جنسی مرد (اسپرم) دارای دو نوع کروموزم جنسی Y وX  هستند. بنابراین بسته به اینکه کدام نوع اسپرم (حاویX  یا Y) با تخمکی که حاوی کروموزوم X است ترکیب شود، جنسیت جنین مشخص می‌شود. اگر اسپرم حاوی کروموزم Y موفق به نفوذ در تخمک شود، جنین پسر خواهد بود و اگر اسپرم حاوی X به تخمک وارد شود، جنین، دختر خواهد بود.

در واقع تمام روش‌های توصیه شده برای انتخاب جنسیت فرزند، پیش از وقوع حاملگی موثرند. حتی چند ثانیه پس از لقاح، دیگر نمی‌توان جنسیت جنین را تغییر داد، زیرا بلافاصله پس از ورود اولین اسپرم به تخمک، غشایی محکم در اطراف آن ایجاد می‌شود که اجازه ورود اسپرم دیگری را نمی‌دهد.

اسپرم ها، ویژگی‌های متفاوت دارند

یکی از مسائل مهمی که سبب تعیین جنسیت جنین می‌شود، ویژگی‌های متفاوت اسپرم‌هاست. به عبارت دیگر، اسپرم‌های حاوی X (مولد دختر) از نظر سرعت حرکت، محیط مناسب زندگی، طول عمر و ... با اسپرم‌های حاویY  (مولد پسر) متفاوت هستند. این تفاوت‌ها در کنار تفاوت‌هایی که در غشای تخمک، شرایط محیطی رحم و بسیاری از عوامل شناخته‌شده و ناشناخته ی دیگر وجود دارد، جنسیت جنین را رقم می‌زند.

محققان دریافته‌اند اسپرم‌های حاویX ، از اسپرم‌های Y کمی بزرگ‌ترند. بنابراین اسپرم‌های X به سبب حجیم بودن، حرکت کندتری دارند. اما از سویی دیگر میزان PH محیط داخلی رحم که به طور طبیعی کمی حالت اسیدی دارد، نیز بر طول عمر اسپرم‌ها تاثیر می‌گذارد. اسپرم‌های Y در محیط رحم دوام کمتری دارند. در عوض اسپرم‌های مولد دختر در محیط اسیدی طول عمر بیشتری دارند.

اما آیا می‌توان از این ویژگی‌ها برای انتخاب جنسیت جنین بهره گرفت؟

روش‌های تجربی: بیم‌ها و امیدها

ویژگی‌های متفاوت اسپرم‌ها برای ادامه حیات سبب شده است برخی دانشمندان علوم پزشکی و فیزیولوژی با تکیه بر تجربیات علمی خود، توصیه‌هایی برای پسردار یا دختردار شدن ارائه دهند.

دکتر لاندروم شتلز، برای اولین بار با انتشار یک کتاب، روش‌های خاصی را برای انتخاب جنسیت جنین ارائه کرد و پس از آن، پزشکان زیادی از این روش‌ها برای زوج‌های علاقمند، بهره گرفتند.

به اعتقاد دکتر شتلز، زمان تخمک‌گذاری مادر و وقوع عمل لقاح، نقش مهمی را در تعیین جنسیت فرزند ایفا می‌کند. در واقع روش‌های دکتر شتلز بر پایه تخمین زمان تخمک‌گذاری مادر بنا شده است. او معتقد است اگر لقاح در فاصله کمتر از 12 ساعت از زمان تخمک‌گذاری به وقوع بپیوندد، احتمال پسردار شدن بیشتر است. اما به سبب دوام کمتر اسپرم‌های Y اگر لقاح بعد از یک روز از تخمک‌گذاری مادر صورت گیرد، احتمال دختردار شدن را بیشتر خواهد کرد. لذا آنچه اهمیت دارد، دانستن زمان تخمک‌گذاری است که کار ساده‌ای نیست.

از نظر بیولوژی، زمان تخمک‌گذاری هر زنی به ویژگی‌های ژنتیکی و اکتسابی وی بستگی دارد و اگر چه طبق یک اصل کلی فیزیولوژیک، تخمک‌گذاری در نیمه سیکل قاعدگی (تقریبا 13 تا 15 روز پس از اولین روز قاعدگی آخر) رخ می‌دهد، اما زمان دقیق آن مشخص نیست و تنها با کنترل دقیق توسط دستگاه اولترا سوند قابل تشخیص است.

با این حال پزشکان معتقدند هنگام تخمک‌گذاری، دمای بدن زن کمی بالا می‌رود و با استفاده از این موضوع، می‌توان زمان آن را تخمین زد. برای این کار زن باید هر روز دمای بدن خود را اندازه بگیرد و آن را یادداشت کند. روزی که دمای بدن وی، نیم تا یک درجه زیاد شود، روز تخمک‌گذاری وی خواهد بود. با این همه نمی‌توان خطاهای دید فرد و خطای ابزار سنجش دما را در این روش نادیده گرفت.

رژیم‌های غذایی خاص برای انتخاب جنسیت فرزند

یکی از روش‌های پُرطرفدار که امروزه به شکلی رایج برای انتخاب جنسیت فرزند تجویز می‌شود، رژیم‌های غذایی خاص است که باید توسط مادر رعایت شود. رعایت رژیم‌های غذایی خاص از سوی مادر باعث تغییر میزان اسیدیته (PH) محیط داخلی رحم می‌شود و این مساله می‌تواند در بقا و فعالیت اسپرم‌هایX  و Y تاثیرگذار باشد.

با این تفاصیل مصرف برخی غذاها که سبب اسیدی شدن محیط داخلی رحم می‌شود، می‌تواند باعث بقا و فعالیت بیشتر اسپرم‌های حاوی X شود و احتمال دخترشدن جنین افزایش یابد. غذاهای حاوی کلسیم و منیزیم مانند شیر و سایر لبنیات، ماهی، میگو، سبزیجات تازه مثل کرفس، پیاز و اسفناج، کاکائو و غذاهای شیرین، همراه با حذف نمک از غذا می‌توانند احتمال دختر شدن جنین را زیاد کنند.

از طرفی، قلیایی شدن محیط رحم باعث دوام و فعالیت بیشتر اسپرم‌های Y و در نتیجه پسردار شدن می‌شود و شاید با مصرف غذاهایی که حاوی میزان سدیم و پتاسیم بیشتری هستند مثل غذاهای نمکی، دانه‌های روغنی، کره و گوشت قرمز ، همراه با حذف شیر و لبنیات از رژیم غذایی، بتوان به این هدف رسید.

آنچه در این میان اهمیت دارد، آن است که این رژیم‌ها حداقل باید 2 ماه پیش از حاملگی رعایت شوند تا اثرات مورد نظر را بر محیط داخلی رحم بگذارند.

اگر بر خلاف تمایل زوجین، حاملگی در این مدت اتفاق نیفتد، ادامه رژیم غذایی در آینده، زن را با کمبودهای تغذیه‌ای روبرو خواهد کرد؛ مثلا نخوردن شیر و لبنیات به امید پسردار شدن، مادر را در آینده با خطراتی مانند پوکی استخوان درگیر می‌کند. زیاده‌روی در مصرف غذاهای شور برای پسردار شدن، خطر ایجاد فشار خون بالا و مسمومیت حاملگی و مصرف زیاد شیرینی‌جات ، خطر بروز دیابت را به دنبال دارد. این خطرات، تهدیدکننده جان مادر و کودک هستند و نمی‌توان اهمیت آنها را نادیده گرفت.

استفاده از رژیم‌های سخت غذایی، علاوه بر ایجاد کمبود‌های تغذیه‌ای می‌تواند اثرات روانی نامطلوبی در مادر بر جای بگذارد. استرس و اضطراب خود یکی از پیامدهای سختگیری در رژیم غذایی است که این مساله نیز در جنسیت جنین بی تاثیر نخواهد بود.

عوامل موثر دیگر

اگرچه بشر با تکیه بر دانش و تجربه توانسته است بسیاری از عواملی را که سبب می‌شود جنین حاصل از لقاح دختر شود یا پسر، بشناسد، اما مطمئنا در این زمینه سازوکارهایی دخالت دارند که بشر هنوز به آنها واقف نشده است. مکانیسم‌های هورمونی و نقش آنها در تعیین جنسیت جنین، امروزه مورد مطالعه دانشمندان قرار دارد.

بارهای الکتریکی خاصی که در سطح غشای تخمک و در سر اسپرم قرار دارند، خود یکی از عوامل مهم در تعیین جنسیت جنین هستند. در واقع سطوح یونی با بار الکتریکی خاص خود در سطح تخمک و همین‌طور اسپرم می‌توانند در جذب اسپرم‌های دخترزا یا پسرزا نقش داشته باشند. جالب است بدانید این سطوح یونی در دوره‌های مختلف زمانی تغییر می‌کنند.

امروزه دانشمندان بر این باورند که سیستم ایمنی هر فرد نیز در تعیین جنسیت کودکش دخالت دارد. شرایط اجتماعی اقتصادی زندگی، شغل و حتی شرایط اقلیمی و آب و هوایی در جنسیت فرزند دخیل هستند. این عوامل به خصوص در تعداد و کیفیت اسپرم‌ها در مردان اثرگذار خواهد بود. امروزه محققان دریافته‌اند استرس و اضطراب مادر می‌تواند به طور ناخودآگاه سبب دختر شدن جنین شود. از سویی دیگر دانشمندان سوئدی با مطالعه یافته‌های تاریخی تولد و مرگ دریافته‌اند، در زمان سختی‌ها مثل قحطی و خشکسالی تعداد دختران به دنیا آمده نسبت به زمان‌های دیگر بیشتر بوده است.

تعیین جنسیت جنین خوب است یا بد؟

پیشگیری از به دنیا آمدن نوزادان مبتلا به بیماری‌های ژنتیکی وابسته به جنس، مانند هموفیلی، یکی از مهم‌ترین اهداف انتخاب جنسیت جنین است که البته به روشی مطمئن نیاز دارد. واقعیت آن است که روش PGD (تعیین جنسیت پیش از لانه‌گزینی) به عنوان تکنیکی پیشرفته در دنیا، نه تنها می‌تواند امکان انتخاب جنسیت جنین را فراهم کند، بلکه می‌تواند گام بلندی به سوی تشخیص بیماری‌های ژنتیکی قبل از لانه‌گزینی جنین باشد.

گذشته از بیماری‌های ژنتیکی، انتخاب جنسیت جنین بر اساس تمایل پدر و مادر با موافقت‌ها و مخالفت‌هایی روبه‌روست. مخالفان بر این عقیده‌اند که انتخاب بیشتر یک جنس، ممکن است باعث به هم خوردن تعادل جنسیتی در جامعه شود.

در حالی که متخصصان معتقدند تنها روش‌های مطمئن تعیین جنسیت جنین می‌تواند شانس صددرصد برای انتخاب را به پدر و مادر‌ها بدهد و تنها تعداد معدودی از زوجین تن به این روش‌های هزینه‌بر و مشکل می‌دهند. به همین سبب با توجه به تعداد اندک آنها چنین خطری جامعه را تهدید نخواهد کرد.

موافقان انتخاب جنس جنین نیز معتقدند یکی از امکاناتی که انتخاب جنسیت فرزند در اختیار جوامع قرار می‌دهد، تنظیم خانواده و کنترل جمعیت است. در بسیاری موارد تمایل به داشتن مثلا یک فرزند دختر در یک خانواده سبب می‌شود بارداری دوم، سوم و... به امید دختر شدن فرزند بعدی روی دهد. در حالی‌که با انجام روش‌های مطمئن انتخاب جنسیت، شاید مشکل خانواده در بارداری اول حل شود و بارداری بعدی صورت نگیرد.

 



 
                   مطلب های مرتبط برای روابط زناشویی



 
     1- درمان مشکلات جنسی در مردان الکلی
     3- درمان انزال زودرس مردان قسمت دوم  
    5- غذا ها و خوردنی هایی که باعث پایین آمدن میل جنسی میشود
    7- اطلاعات درباره ارگاسم زنان 
    9- تاثیرات بارداری در میل جنسی
   11- راه های افزایش لذت جنسی
   13- زمان رسیدن به اوج هیجان و لذت جنسی
   15- علت درد تخمک گذاری
   17- ادامه رابطه جنسی بعد از زایمان
   19- علت و نشانه های راضی نبودن همسر از رابطه جنسی           
   21- بیشتر کردن رابطه جنسی برای بچه دار شدن
   23-  راه های تحریک کردن خانمها
    25- افسردگی زنان بعداز رابطه جنسی 
    27- افزایش میل جنسی آقایان در پاییز
    29- درباره ارگاسم آقایان 
    31- زود انزالی در مردان و افراد بالای 40 ساله
    33- فواید بوسیدن همسر یا همان لب گرفتن عاشقانه
    35- درمان و حله مشکلات روابطه زناشویی زنان و راه های آن
    37- اطلاعات مهم و دانستنی های روابطه زناشویی
    39- ویژگی ها و اثر استفاده از کاندوم زنانه برای جلوگیر از بارداری
    41- عوامل بدنی و روانی گوناگون برای میل جنسی
    43- لذت نبردن از رابطه جنسی و یا بد بودن رابطه جنسی را از کجا بفهمیم 
    45- طبیعی نبودن روابطه زناشویی همسر ،میل جنسی زوجین
    47- جلوگیری از بارداری به وسیله اسفنج ضد بارداری بدون استفاده از کاندوم
   49- کارهای که بعد از پایان روابطه زناشویی باید انجام داد
   51- افکار خانم ها در هنگام رابطه زناشویی 
   53- خطرات رابطه جنسی زناشویی از راه مقعد
   55- چه زمانی برای رابطه جنسی خوب است؟
   57- هشدار های جدی برای قبل از رابطه جنسی
   59- فلسفه جنسیتی.تحلیل مفهومی
   61- کیست تخمدان چیست و آیا خطرناک است؟
   63- سیگار کشیدن در دوران بارداری
   65- ناتوانی جنسی در خانم ها 
   67- بیماری های جنسی سوزاک
   69- نشانه های حاملگی
   71- چطور یک مرد عقیم می شود؟
   73- طرز لباس پوشیدن زنان باردار
   75- هفته ۳۱ بارداری . اولین زایمان
   77- مزایا و محاسن ورزش در دوران حاملگی.ورزش در دوران بارداری
   79- غذاهای سالم، در دوران بارداری. غذای دوران حاملگی
   81- تصاویری از دوران بارداری  
   83- شناخت قبل از ازدواج برای دخترو پسر/روانشناسی 
   85- بررسی رابطه جنسی از نوع مقعد و آسیبهای







   2- کنترل کردن انزال در مردان
   4- خطرناک ترین رفتارهای رابطه جنسی برای زوجین
   6- نکات مهم در ارگاسم زنان
   8- چه چیز های میل جنسی را زیاد میکند
   10- اختلالات جنسی در مردان
    12- چه چیزهایی میل جنسی را تغییر میدهد
    14- راه های افزایش میل جنسی برای زوجین
    16- علت ونشانه های کم شدن میل جنسی به همسر    
     18- لاغر شدن با رابطه جنسی
    20- علت و علایم ناتوانی جنسی آقایان
    22- افزایش میل جنسی با قرص برای خانمها
   24- ارگاسم واژینال چیست
    26- کم بودن زمان جنسی در روابطه زناشویی 
    28- چه زمانی برای رابطه جنسی مناسب است
    30-  علت و درمان کاهش میل جنسی در مردان بالای 30سالگی
    32- کارهای که بعداز رابطه جنسی باید انجام داد
   34- فواید های روابطه زناشویی بر بدن زن و مرد 
   36- تضمین سلامت جسمانی جنسی آقایان با ویتامین های مورد نظر 
    38- ضررهای قطع  روابط زناشویی برای زوجین ، فواید روابطه زناشویی  
    40- تاثیر مشاوره جنسی برای روابطه زناشویی ، مشاوره جنسی را جدی بگیرید
   42- علت عقیمی زنان و مردان
    44- راه کارهای رابطه جنسی بعداز زایمان
    46- فواید روابطه زناشویی در دوران حاملگی       
    48- شایعترین خطا های زنان در روابطه زناشویی با همسرانشان          
   50- تاثیر روابطه زناشویی از راه درست و صحیح در چهره و پوست انسانها      
    52- علائم و ترشحات در رابطه زناشویی خوب
    54- تغذیه مناسب برای نعوظ مردان
    56- علاتهای کاهش نیروی جنسی از دید طب سنتی 
    58- نشانه ها روابطه خوب جنسی و راضایت از همدیگر 
    60- تنظیم خانواده.تجاوز.آمار.معانی.سن و شخصیت         
    62- درمان سرد مزاجی زنان 
    64- زناشوئی بعداز زایمان
     66- میزان لذت جنسی آقایان وبانوان
    68- روش روابط جنسی             
    70- بروز عفونت های مجاری ادراری و مهبـلی
    72- مراحل رشد جنین در شکم مادر با تصاویر زیبا 
    74- تغذیه زنان باردار.نیاز مادر در دوران بارداری
    76- ناراحتی های دوران بارداری
    78- جنسیت جنین چگونه شکل می‌گیرد؟
   80- ارتباط نزدیک دختر و پسر. سلامت روابط.
   82- نگاه کلی دوران بارداری 
   84- درمان انزال زود رس 











جا کنترلی رو مبلی دارای 6 جیب بزرگ
 16800 تومان
در طول یک ماه بیش از چند کیلو به طرز باور نکردنی لاغر شوید(49% تخفیف)
 10000 تومان
فقط یک بار امتحان کنید .... تا شما هم به جادوی این محصول پی ببرید!!!
 7000 تومان
لاغری فقط با نوشیدن یک فنجان چای باورتون میشه؟!!
 25500 تومان
مناسب برای زوجهایی که سالهاست از ازدواج آنها می‏گذرد ولی از روابط خود نارضی اند
 28000 تومان
تنها با استفاده 10 تا 20 دقیقه در روز به وزن ایده آل خود برسید
 59000 تومان
به راحتی و با جدیدترین روش ها قد شما بلند می شود
 19900 تومان
جهت تامین رطوبت پوست صورت ، پیشگیری و درمان بیماری ها
 36000 تومان
بهترین وسیله برای رفع درد به شیوه ی سنتی
 12500 تومان
بهترین راه حل برای برطرف کردن کبودی زیر چشم
 22000 تومان
سفیدی دندانهایتان را از ما بخواهید با دستگاه سفید کننده دندان
 20000 تومان
پد جمع کننده و فرم دهنده سینه
 10000 تومان
استحمامی دلپذیر همراه با ماساژ ملایم
 34000 تومان
قهوه سبز , با طعم وعطر و رنگ مناسب
 39000 تومان
محصولی فوق العاده برای تحکیم پیوند زناشویی
 36000 تومان
قابل استفاده برای مدت طولانی و ضد آب
 10000 تومان
بهترین وسیله برای بیرون راندن خستگی از بدن بعد از یک روز سخت کاری
 15000 تومان
فضایی دلنشین و آرامش بخش را در گوشه از خانه برای خود ایجاد کنید.
 20000 تومان
دندان های درخشان و زیبا فقط با دستگاه لوما
 25000 تومان
درست کردن یک شب مثل فضای باز و آسمان شب واقعی(شلمن 57% تخفیف)
 21000 تومان






بنر زیر برای افزایش بازدید از سایت یا وبلاگ شماست برای ثبت نام بر روی بنر کلیک کنید برای روش ثبت نام اینجا کلیک کنید

Surf Traffic Exchange

 

برای بهبود وبلاگ به نظرات شما نیازمندیم....

با تشکر مدیریت وبلاگ شاپرک شارژ