نرم افزار شاپرک شارژ




  برای دریافت نرم افزار اندروید کلیک کنید دریافت



 

بنر زیر برای افزایش بازدید از سایت یا وبلاگ شماست برای ثبت نام بر روی بنر کلیک کنید برای روش ثبت نام اینجا کلیک کنید

Surf Traffic Exchange

 

 

 

پدر عزیز: در این مواقع اظهار همدردی شما و اطرافیان در کم کردن ناراحتی همسرتان موثر است.

 

تکرار ادرار

 

در ابتدای بارداری معمولاً به علت بزرگ شدن رحم و فشار آن بر روی مثانه دفعات ادرار کردن بیشتر میشود. بعدها ممکن است به علت تغییر وضع رحم و خارج شدن آن از لگن ، فشار آن بر مثانه کمتر شده و این حالت از بین برود. ولی در اواخر حاملگی با پائین آمدن سر جنین به داخل لگن و فشار ناشی از آن دوباره تکرر ادرار دیده میشود.

 

توصیه میشود خانم باردار از مصرف مایعات قبل از خواب خودداری کند. ضمناى هرگز ادرار خود را نگه ندارد زیرا این کار باعث مشکلات ادراری میشود. در صورتی که تکرر ادرار همراه با سوزش و درد زیر شکم باشد نشانه عفونت ادراری است و باید با کارکنان بهداشتی درمانی مشورت شود.

 

خستگی و خواب آلودگی

 

در اوائل حاملگی بیشتر زنان احساس خستگی و خواب آلودگی می کنند. معمولاً این حالت بعد از ماه چهارم بارداری برطرف می شود. استراحت بیشتر و تغذیه صحیح در این مواقع لازم است.

 

یبوست

 

بسیاری از خانمها که در حالت عادی اجابت مزاج طبیعی دارند ممکن است به علت تغییرات هورمونی و کند شدن حرکات روده و کاهش فعالیت جسمانی در حاملگی دچار یبوست شوند.

 

مصرف زیاد مایعات در طول روز ( حدود 6تا 8 لیوان در روز )، استفاده از میوه و سبزیجات تازه ، مصرف غذاهای حاوی فیبر زیاد مثل نان سبوس دار و عادت به اجتبت مزاج در ساعات معینی از روز در جلوگیری از این حالت موثر است. همچنین قدم زدن در طول روز در رفع این حالت مفید می باشد.

 

مصرف ملین در حاملگی توصیه نمیشود ،‌به جز مواردی که پزشک یا ماما تجویز می کند.

 

تنگی نفس

 

به علت بزرگ شدن رحم و افزایش فشار آن به قسمت پائین ریه ها و نیز اثرات هورمون های مربوط به بارداری، ممکن است محتصری احساس تنگی نفس و تند شدن تنفس ایجاد شود. گذاشتن چند بالش زیر سر و شانه ها و قرار گرفتن به حالت نیمه نشسته و اجتناب از پرخور در کاهش تنگی نفس به هنگام خوابیدن کمک می کند.

 

زیاد شدن ترشحات مهبل ( واژن)

 

در طول حاملگی ترشحات واژن افزایش می یابد که این ترشحات سفید رنگ یا بی رنگ ، غلیظ و بدون بو است. در این موارد لازم است ناحیه تناسلی خشک نگه داشته شده و بهداشت رعایت شود.

 

در صورتی که رنگ ترشحات زرد یا مایل به سز شده با خارش، سوزش و یا بوی بد همراه باشد باید به پزشک یا ماما مراجعه شود.

 

گرفتگی عضلات پا

 

از نیمه دوم بارداری به علت بزرگی رحم و فشار روی اعصاب،‌گرفتگی عضلات پاها شایع است.

 

گرم نگه داشتن و ماساژ عضلات باعث کم شدن گرفتگی عضلات و کاهش درد می شود. چنانچه با این اقدامات گرفتگی عضلات رفع نشد ، ممکن است علت آن اختلال کلسیم باشد ، در این صورت بهتر است با پزشک مشورت شود. .

 

کمر درد و پشت درد

 

در برخی خانم ها بزرگ شدن رحم باعث انحراف مهره های کمر، به سمت جلو شده و در د پشت و کمر ایجاد می کند . استراحت و پوشیدن کفش پاشنه کوتاه ، استفاده از کمر بند مخصوص حاملگی، انجام حرکات ورزشی مناسب و گرم نگه داشتن این قسمت ها در کاهش درد موثر است.

 

توصیه می شود این مادران بر روی تشک های سفت بخوابند.

 

واریس

 

در حاملگی گاهی به علت افزایش وزن بدن، سنگینی رحم و فشار آن به رگهای بزرگ در لگن و سیاهرگهای پشت ران و ساق پا، جریان خون مختل شده و واریس ایجاد می شود.

 

در این حالت عروق پا متورم و دردناک است. درد و ناراحتی ناشی از واریس را می توان ن با استراحت و نگه داشتن پاها ( ساق و ران ) در سطحی بالاتر از سطح بدن ،کم کرد.

 

مادر باید دراز کشیده و پاهای خود را روی صندلی یا چند بالش قرار دهد و از ایستادن یا نشستن به مدت طولانی خودداری کند. پوشیدن جواب های مخصوص با مشورت پزشک یا ماما نیز در این موارد توصیه میشود.

 

درد کشاله ران

 

با بزرگ شدن رحم ممکن است خانم باردار دردهای مبهمی در کشاله ران احساس کند. اغلب این دردها با استراحت رفع میشود.

 

اگر این گونه دردها مداوم شد باید به پزشک یا سایر کارکنان بهداشتی مراجعه شود.

 

بی خوابی

 

با افزایش ماههای حاملگی به علت بزرگ شدن شکم ، حرکات جنین ، درد پشت ، کمر درد و تنگی نفس به تدریج خوابیدن برای مادر مشکل می شود. نوشیدن یک لیوان شیر گرم قبل از رفتن به بستر، گذاشتن کیسه آبگرم بر روی پاها، چند دقیقه قرم زدن در هوای آزاد، حمام کردن با آب گرم و نخوردن غذاهای سنگین در رفع بیخوابی موثر است.

 

از نیمه دوم بارداری بزرگی رحم و فشار آن به رگهای خونی باعث اختلال در رسیدن خون به جفت، جنین و بعضی از اندام های زن باردار میشود. برای خون سازی بهتر، زن باردار باید از خوابیدنبه پشت خودداری کرده و به پهلو بخوابد.

 

سوزش سر دل

 

یکی از شایع ترین شکایات زنان حامله سوزش سر دل یا ترش کردن است که معمولاً در اثر برگشت محتویات معده به مری به موجود می آید. در اکثر خانمهای باردار این حالت خفیف است و با مصرف غذا با حجم کمتر و در وعده های بیشتر، حذف غذاهای دیر هضم ، چرب ، سرخ کرده و پر ادویه از رژیم غذایی و خودداری از تند خوردن غذا بهبود می یابد.

 

بهتر است مصرف شکلات ، قهوه ، چای و سایر نوشیدنی های حاوی کافئین محدود شود. در صورتی که با رعایت این موارد سوزش سر دل ادامه داشت به کارکنان بهداشتی مراجعه شود.

 

خارش

 

از نیمه دوم بارداری به بعد به علل مختلف از جمله بزرگ شدن رحم، به تدریج عضلات و پوست شکم کشیده می شود. در این حالت برخی از خانمها از خارش پوست شکم و گاهی سایر نواحی بدن شکایت دارند.

 

پوشیدن لباس های گشاد و آزاد، حمام کردم با آب ولرم و استفاده کمتر از صابون در محل خارش ، همچنین مالیدن محلو ل های نرم کننده برای کاهش خارش مفید است.خاراندن پوست سبب خارش بیشتر می شود بنابراین بنابراین بهتر است از این کار خودداری و در صورت شدید بودن خارش و یا ایجاد ضایعات پوستی در ناحیه خارش به پزشک یا ماما مراجعه شود.

 

احساس ضعف و سستی

 

به علت تغییرات هورمونی ناشی از حاملگی ممکن است مادر احساس ضعف و بی حالی کند.

 

در این موارد استفاده از هوای تازه و محیط آرام و دور از ازدحام ،‌تنفس عمیق، انجام حرکات ورزشی سبک، خودداری از تغییر وضعیت ناگهانی مثلاً حالت نشسته به ایستاده یا حالت خواییده به نشسته توصیه می شود.

 

ویار

 

بعضی از زنان در بارداری به مواد خاصی در اطرف خود حساس میشوند. مثلاً از برخی غذاها یا بوها شدیداً ناراحت میشوند، یا برعکس به خوردن برخی مواد تمایل پیدا می کنند.

 

ویار غذایی شدیدترین نوع ویار در حاملگی است. گاهی تمایلات ناجوری در خانمهای باردار دیده میشود. مانند خاک خوری ، خوردن برفک یخچال و یا سایر مواد مضر. لازم است این افراد ضمن خودداری از این کار با پزشک یا ماما مشورت کنند. زیرا ممکن است این حالت به علت کمبود ماده خاصی در بدن باشد

تهوع و استفراغ

 

          در حدود نیمی از حاملگی ها، زن حامله حالت تهوع و گاهی استفراغ را در سه ماهه اول بارداری تجربه می کنند. از آنجا که علائم بیماری صبح ها شدیدتر است، به این حالت بیماری صبحگاهی نیز گفته می شود. بعضی زنان ممکن است در تمام دوران حاملگی تهوع و استفراغ داشته باشند. علت بیماری صبحگاهی ممکن است به خاطر تغییرات هورمونی در دوران حاملگی باشد.

 

          به نظر می رسد بیماری صبحگاهی با استرس، مسافرت و غذاهای خاص پر پروتئین و پرچربی تشدید شود. برای کاستن از علایم، کاهش حجم غذا و افزایش وعده های غذایی

می تواند کمک کننده باشد. رژیم غذایی غنی از کربوهیدراتهای کمپلکس (مانند گندم کامل، ماکارونی ، موز و سبزی های سبز برگ ) نیز می تواند از شدت تهوع بکاهد.

 

          اگر استفراغ بسیار شدید است و باعث از دست رفتن مایعات و وزن می شود ممکن است، نشاندهنده وضعیتی به نام Hyper emesis gravidarum باشد. این بیماری می تواند باعث کم آبی بدن شود و نیاز به بستری برای دریافت مایعات و مواد غذایی از طریق رگ خونی را ایجاب کند. اگر دچار تهوع استفراغ مداوم یا شدید هستید به پزشک خود مراجعه کنید.

 

خستگی

 

          از آنجا که بدن به میزان بیشتری کار می کند تا یک محیط مغذی برای جنین ایجاد کند، تعجبی ندارد که یک زن حامله احساس خستگی کند. در سه ماهه اول بدن با حاملگی تطابق می یاید و حجم خون و سایر مایعات بدن افزایش می یابد. گاهی وقتها عامل زمینه ای خستگی کم خونی است. کم خونی باعث کاهش اکسیژن حمل شده در جریان خون به وسیله گلبولهای قرمز است. با یک آزمایش خون ساده در اولین ویزیت پیش از تولد می توان به وجود آن پی برد.

 

(هموروئید ( بواسیر

 

          با پیشرفت حاملگی به دلیل افزایش فشار در ناحیه انتهایی دستگاه گوارش و کف لگن و افزایش احتمال یبوست، در انتهای حاملگی هموروئید ( بواسیر ) مشکل شایعی است. پیش از آنکه برای رفع این مشکل از دارو استفاده کنید با پزشک خود مشورت کنید.

 

رگهای واریسی

 

          رگهای واریسی که رگهای متورم و ارغوانی هستند در پاها و در اطراف ورودی واژن (مهبل) در اواخر حاملگی دیده می شوند. در بسیاری موارد، رگهای واریسی به وسیله افزایش فشار در پاها و رگهای لگن و به وسیله افزایش حجم خون ایجاد می شود.

 

سوزش سر دل و سوء هاضمه

 

          سوزش سر دل و سوء هاضمه، که به وسیله فشار بر روده و معده (که به نوبه خود محتویات معده را به بالا و درون مری فشار می دهد) ایجاد می شود می تواند به وسیله خوردن غذا در حجم کمتر طی روز و پرهیز از دراز کشیدن بلافاصله پس از غذا پیشگیری شود یا کاهش یابد.

 

خونریزی لثه

 

          طی حاملگی با افزایش جریان خون ممکن است لثه ها حالت اسفنجی تری پیدا کنند که منجر به آسان تر شدن خونریزی از آنها می شود. یک زن حامله باید به مراقبت از دندانها و

لثه هایش ادامه دهد و برای بررسی منظم به دندانپزشک مراجعه نماید. این علامت معمولاً پس از حاملگی از بین می رود.

 

انحراف اشتها

 

          انحراف اشتها (پیکا) اشتیاق نادر برای خوردن مواد غیر غذایی مانند خاک، سفال یا ذغال است. این اشتیاق می تواند نشاندهنده یک نقصان تغذیه ای باشد.

 

ورم/ احتباس مایعات

 

          ورم ملایم در حاملگی شایع است اما ورم شدید و دائمی می تواند، نشاندهنده مسمومیت حاملگی ( یک وضعیت غیر طبیعی که به وسیله افزایش فشار خون ایجاد می شود) باشد. دراز کشیدن بر روی سمت چپ بدن، بالا گرفتن پاها و پوشیدن جوراب الاستیک و کفش راحت  می تواند به برطرف شدن ورم کمک کند.

 

تغییرات پوستی

 

          به دلیل نوسانات سطح هورمونی،شامل هورمونهای تحریک کننده رنگدانه ساز در پوست،  لکه های قهوه ای کم رنگی در صورت، پیشانی و چانه ها ممکن است رخ دهد. به این مشکل ماسک حاملگی یا کلو آسما گفته می شود که غالباً مدت کوتاهی پس از زایمان از بین می روند.

 

          رنگی شدن اطراف نوک پستانها نیز ممکن است افزایش یابد. بعلاوه معمولاً خط تیره ای در قسمت تحتانی شکم ظاهر می شود.

 

خطوط کشیدگی

 

          علائم صورتی کشیدگی ممکن است در پوست شکم، پستانها، باسن و رانها ممکن است ظاهر شوند. این نشانه های کشیدگی به دلیل افزایش سریع وزن اتفاق می افتند و معمولاً پس از حاملگی ناپدید می شوند.

 

عفونتهای مخمری

 

          یک خانم باردار، به دلیل تغییرات هورمونی و افزایش ترشحات مهبلی، که به لکوره نیز معروف هستند، به عفونتهای مخمری مستعد تر است. این عفونتها با خارش و ترشح سفید و غلیظ از مهبل مشخص می شوند. عفونتهای مخمری به میزان زیادی قابل درمان هستند. همیشه قبل از آنکه درمانی برای این مشکل پیاده کنید با پزشک خود صحبت کنید.

 

بینی خونی یا محتقن

 

          در طی حاملگی مخاط راههای تنفسی خون بیشتری دریافت می نماید که اغلب منجر به احتقان می شود. این احتقان غالباً باعث گرفتگی بینی یا خونریزی بینی می شود. به علاوه، رگهای خونی کوچک در بینی به دلیل فشار خون بالا به راحتی آسیب می بینند که منجر به خونریزی بینی می شود.

 

یبوست

 

          افزایش فشار ناشی از حاملگی در راست روده و روده باریک می تواند با هضم و حرکات روده متعاقب آن تداخل کند. بعلاوه تغییرات هورمونی می تواند جریان هضم و جذب غذا و رسیدن آن به بدن را آهسته کند. افزایش دریافت مایعات، ورزش منظم و افزایش مصرف فیبر در رژیم روزانه برخی راههای مناسب برای پیشگیری از یبوست هستند. همیشه قبل از اینکه دارویی برای این مشکل دریافت نمایید با پزشک خود مشورت کنید.

 

کمر درد یا  درد پشت

 

          از آنجا که وزن زن افزایش می یابد و تعادل او تغییر میکند، بر کمرش فشار می آید. مفاصل لگنی که برای آماده سازی تولد بچه شل شده اند نیز به فشار وارده به کمر کمک می کند. گرفتن وضعیتهای مناسب و روشهای بلند کردن وزنه طی حاملگی می تواند به کاهش فشار به کمر کمک کند.

 

سرگیجه

 

          سرگیجه طی حاملگی یک مشکل شایع است. که میتواند از مسایل زیر ناشی شود.

 

1        کاهش فشار خون ناشی از فشار رحم بر رگهای اصلی

 

2        قند خون پایین

 

3        آهن خون پایین

 

4        حرکت سریع از وضعیت نشسته به ایستاده

 

خانم باردار برای پیشگیری از آسیب ناشی از افتادن در حملات سرگیجه، باید به آهستگی بایستد و به دیوار تکیه بزند.

 

سردرد

 

          تغییرات هورمونی میتواند علت سردرد در حاملگی بخصوص در 3 ماهه اول باشد. استراحت، تغذیه مناسب و دریافت کافی مایعات می تواند به آرام کردن علائم سردرد کمک کند. همیشه قبل از اینکه دارویی برای این مشکل دریافت نمایید با پزشک خود مشورت کنید

 




 
                   مطلب های مرتبط برای روابط زناشویی



 
     1- درمان مشکلات جنسی در مردان الکلی
     3- درمان انزال زودرس مردان قسمت دوم  
    5- غذا ها و خوردنی هایی که باعث پایین آمدن میل جنسی میشود
    7- اطلاعات درباره ارگاسم زنان 
    9- تاثیرات بارداری در میل جنسی
   11- راه های افزایش لذت جنسی
   13- زمان رسیدن به اوج هیجان و لذت جنسی
   15- علت درد تخمک گذاری
   17- ادامه رابطه جنسی بعد از زایمان
   19- علت و نشانه های راضی نبودن همسر از رابطه جنسی           
   21- بیشتر کردن رابطه جنسی برای بچه دار شدن
   23-  راه های تحریک کردن خانمها
    25- افسردگی زنان بعداز رابطه جنسی 
    27- افزایش میل جنسی آقایان در پاییز
    29- درباره ارگاسم آقایان 
    31- زود انزالی در مردان و افراد بالای 40 ساله
    33- فواید بوسیدن همسر یا همان لب گرفتن عاشقانه
    35- درمان و حله مشکلات روابطه زناشویی زنان و راه های آن
    37- اطلاعات مهم و دانستنی های روابطه زناشویی
    39- ویژگی ها و اثر استفاده از کاندوم زنانه برای جلوگیر از بارداری
    41- عوامل بدنی و روانی گوناگون برای میل جنسی
    43- لذت نبردن از رابطه جنسی و یا بد بودن رابطه جنسی را از کجا بفهمیم 
    45- طبیعی نبودن روابطه زناشویی همسر ،میل جنسی زوجین
    47- جلوگیری از بارداری به وسیله اسفنج ضد بارداری بدون استفاده از کاندوم
   49- کارهای که بعد از پایان روابطه زناشویی باید انجام داد
   51- افکار خانم ها در هنگام رابطه زناشویی 
   53- خطرات رابطه جنسی زناشویی از راه مقعد
   55- چه زمانی برای رابطه جنسی خوب است؟
   57- هشدار های جدی برای قبل از رابطه جنسی
   59- فلسفه جنسیتی.تحلیل مفهومی
   61- کیست تخمدان چیست و آیا خطرناک است؟
   63- سیگار کشیدن در دوران بارداری
   65- ناتوانی جنسی در خانم ها 
   67- بیماری های جنسی سوزاک
   69- نشانه های حاملگی
   71- چطور یک مرد عقیم می شود؟
   73- طرز لباس پوشیدن زنان باردار
   75- هفته ۳۱ بارداری . اولین زایمان
   77- مزایا و محاسن ورزش در دوران حاملگی.ورزش در دوران بارداری
   79- غذاهای سالم، در دوران بارداری. غذای دوران حاملگی
   81- تصاویری از دوران بارداری  
   83- شناخت قبل از ازدواج برای دخترو پسر/روانشناسی 
   85- بررسی رابطه جنسی از نوع مقعد و آسیبهای







   2- کنترل کردن انزال در مردان
   4- خطرناک ترین رفتارهای رابطه جنسی برای زوجین
   6- نکات مهم در ارگاسم زنان
   8- چه چیز های میل جنسی را زیاد میکند
   10- اختلالات جنسی در مردان
    12- چه چیزهایی میل جنسی را تغییر میدهد
    14- راه های افزایش میل جنسی برای زوجین
    16- علت ونشانه های کم شدن میل جنسی به همسر    
     18- لاغر شدن با رابطه جنسی
    20- علت و علایم ناتوانی جنسی آقایان
    22- افزایش میل جنسی با قرص برای خانمها
   24- ارگاسم واژینال چیست
    26- کم بودن زمان جنسی در روابطه زناشویی 
    28- چه زمانی برای رابطه جنسی مناسب است
    30-  علت و درمان کاهش میل جنسی در مردان بالای 30سالگی
    32- کارهای که بعداز رابطه جنسی باید انجام داد
   34- فواید های روابطه زناشویی بر بدن زن و مرد 
   36- تضمین سلامت جسمانی جنسی آقایان با ویتامین های مورد نظر 
    38- ضررهای قطع  روابط زناشویی برای زوجین ، فواید روابطه زناشویی  
    40- تاثیر مشاوره جنسی برای روابطه زناشویی ، مشاوره جنسی را جدی بگیرید
   42- علت عقیمی زنان و مردان
    44- راه کارهای رابطه جنسی بعداز زایمان
    46- فواید روابطه زناشویی در دوران حاملگی       
    48- شایعترین خطا های زنان در روابطه زناشویی با همسرانشان          
   50- تاثیر روابطه زناشویی از راه درست و صحیح در چهره و پوست انسانها      
    52- علائم و ترشحات در رابطه زناشویی خوب
    54- تغذیه مناسب برای نعوظ مردان
    56- علاتهای کاهش نیروی جنسی از دید طب سنتی 
    58- نشانه ها روابطه خوب جنسی و راضایت از همدیگر 
    60- تنظیم خانواده.تجاوز.آمار.معانی.سن و شخصیت         
    62- درمان سرد مزاجی زنان 
    64- زناشوئی بعداز زایمان
     66- میزان لذت جنسی آقایان وبانوان
    68- روش روابط جنسی             
    70- بروز عفونت های مجاری ادراری و مهبـلی
    72- مراحل رشد جنین در شکم مادر با تصاویر زیبا 
    74- تغذیه زنان باردار.نیاز مادر در دوران بارداری
    76- ناراحتی های دوران بارداری
    78- جنسیت جنین چگونه شکل می‌گیرد؟
   80- ارتباط نزدیک دختر و پسر. سلامت روابط.
   82- نگاه کلی دوران بارداری 
   84- درمان انزال زود رس 










جا کنترلی رو مبلی دارای 6 جیب بزرگ
 16800 تومان
در طول یک ماه بیش از چند کیلو به طرز باور نکردنی لاغر شوید(49% تخفیف)
 10000 تومان
فقط یک بار امتحان کنید .... تا شما هم به جادوی این محصول پی ببرید!!!
 7000 تومان
لاغری فقط با نوشیدن یک فنجان چای باورتون میشه؟!!
 25500 تومان
مناسب برای زوجهایی که سالهاست از ازدواج آنها می‏گذرد ولی از روابط خود نارضی اند
 28000 تومان
تنها با استفاده 10 تا 20 دقیقه در روز به وزن ایده آل خود برسید
 59000 تومان
به راحتی و با جدیدترین روش ها قد شما بلند می شود
 19900 تومان
جهت تامین رطوبت پوست صورت ، پیشگیری و درمان بیماری ها
 36000 تومان
بهترین وسیله برای رفع درد به شیوه ی سنتی
 12500 تومان
بهترین راه حل برای برطرف کردن کبودی زیر چشم
 22000 تومان
سفیدی دندانهایتان را از ما بخواهید با دستگاه سفید کننده دندان
 20000 تومان
پد جمع کننده و فرم دهنده سینه
 10000 تومان
استحمامی دلپذیر همراه با ماساژ ملایم
 34000 تومان
قهوه سبز , با طعم وعطر و رنگ مناسب
 39000 تومان
محصولی فوق العاده برای تحکیم پیوند زناشویی
 36000 تومان
قابل استفاده برای مدت طولانی و ضد آب
 10000 تومان
بهترین وسیله برای بیرون راندن خستگی از بدن بعد از یک روز سخت کاری
 15000 تومان
فضایی دلنشین و آرامش بخش را در گوشه از خانه برای خود ایجاد کنید.
 20000 تومان
دندان های درخشان و زیبا فقط با دستگاه لوما
 25000 تومان
درست کردن یک شب مثل فضای باز و آسمان شب واقعی(شلمن 57% تخفیف)
 21000 تومان




برای بهبود وبلاگ به نظرات شما نیازمندیم....

با تشکر مدیریت وبلاگ شاپرک شارژ