نرم افزار شاپرک شارژ


  برای دریافت نرم افزار اندروید کلیک کنید دریافت




بنر زیر برای افزایش بازدید از سایت یا وبلاگ شماست برای ثبت نام بر روی بنر کلیک کنید برای روش ثبت نام اینجا کلیک کنید

Surf Traffic Exchange

 

 

پیشفرض آیا سیگار کشیدن زنان باردار بر سلامت جنین تاثیر نامطلوب دارد ؟

آیا مصرف سیگار به طور گهگاه در حاملگی مجاز است ؟

 

هیچ مقداری از مصرف تنباکو در طی حاملگی یا در هر زمان دیگر برای زنان بی خطر نیست . هر گونه مصرف سیگار در زمان بارداری جنین رادر معرض خطراتی قرار میدهد که عبارتند از : کاهش وزن هنگام تولد مشکلات تنفسی، ناتوانی ها ی مغزی از جمه فلج مغری ، عقب ماندگی ذهنی و مشکلات یادگیری ، بعضی نقایص زمان تولد ، تولد زود هنگام نوزاد و حتی مرگ نوزاد.

 

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، سیگار همچنین ریسک عقیمی را در زنان افزایش می دهد و باعث حاملگی نابجا (حاملگی که خارج از رحم ایجاد می شود ) سقط جنین و اختلالات جفت می شود . خیلی از خطرات دیگر سیگار که به تولید مثل ارتباطی ندارد شامل بالا بردن ریسک بیماریهای قلبی و سرطانهای مختلف می باشد .

نوزادان مادرانی که سیگارمی کشند دوبرابر بیشتر از نوزادان مادران غیر سیگاری در معرض نشانگان مرگ ناگهانی نوزاد قرار دارند . بچه های مادرانی که در طی بارداری سیگار می کشند همچنین در معرض ریسک بالای مشکلات تنفسی قرار دارند . از جمله آسم و این بچه ها دچار اشکالات یادگیری و مشکلات رفتاری نیز هستند .

 

بخاطر اینکه در خیلی از موارد راهی وجود ندارد که بگوئیم این مشکلات با چه تعداد سیگار یا کدامیک از مواد شیمیائی موجود در تنباکو رابطه دارند بنابراین بهتر است که بگوئیم اصلاٌ سیگار نکشید و بخاطر اینکه سیگار کشیدن دیگران هم می تواند خطرناک باشد سعی کنید حداقل زمان را با افراد سیگاری صرف کنید یا به محیط هایی که سیگار می کشند نروید .

 

* سیگار کشیدن والدین بر جنسیت جنین تاثیر دارد

 

محققان دریافته اند والدینی که سیگار می کشند ، موجب می شوند که جنین در صورت پسر بودن از بین برود و احتمال دختر شدن جنین افزایش یابد و جنین دختر نیز در صورت تولد ۲ برابر بیشتر در معرض سرطان قرار می گیرد.این موضوع بین سالهای ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۳ بر روی بیش از ۹۰۰۰خانم باردار بررسی شده است.

 

نتایج بررسی ها نشان می دهد مادرانی که در طول دوران بارداری سیگار می کشیده اند ، یک سوم کمتر از بقیه دارای فرزند پسر می شوند.

نکته دیگر اینکه چنانچه علاوه بر مادر پدر نیز سیگار بکشد احتمال پسر شدن جنین تا ۵۰ درصد کاهش می یابد و این ناشی از حساسیت بیشتر جنین پسر نسبت به تاثیرات مخرب سیگار است و در مواردی نیز که جنین این والدین پسر باشد ، احتمال سقط به مراتب افزایش می یابد.

 

کارشناسان معتقدند علت این امر نیز تاثیر مواد شیمیایی موجود در نیکوتین بر کروموزومهای مردانه اسپرم و تخریب آنها است.

به همین دلیل اگر فرزند پسر می خواهید اصلا سیگار نکشید و اگر فرزند دختر سالم هم می خواهید سیگار نکشید، زیرا در صورت دختر شدن جنین احتمال سرطان و ضعیف شدن سیستم بدنی او افزایش می یابد.

* استعمال دخانیات در دوران بارداری خطر تولد نوزاد بیش فعال را افزایش میدهد .

در صورتی که مادران باردار به طور همزمان در معرض دود سیگار و سرب قرار گیرند این خطر به میزان ۸ برابر افزایش می یابد.

 

پژهشگران دریافتند که ابتلا ۳۸ و ۲۵ درصد از کودکان ۸ تا ۱۵ ساله به اختلال بیش فعالی در آمریکا ممکن است ناشی از کشیدن سیگار توسط مادران و یا قرار گرفتن در معرض سرب بوده است.

 

پژوهشگران معتقدند نتایج جدید می تواند نظریه مربوط به ناشی شدن بیماری بیش فعالی از اختلال فعالیت دوپامین در مغز را زیر سئواال ببرد.

 

براساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه اکسفورد، عدم استعمال دخانیات در دوران بارداری میتواند ۳۰ تا ۴۰ درصد نابرابری اجتماعی در زایمان فرزند مرده یا مرگ نوزاد پس از تولد را کاهش دهد.

 

همچنین براساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه اکسفورد، عدم استعمال دخانیات در دوران بارداری میتواند ۳۰ تا ۴۰ درصد زایمان فرزند مرده یا مرگ نوزاد پس از تولد را کاهش دهد.ارتباط میان استعمال دخانیات طی دوران بارداری و تولد نوزاد مرده و یا مرگ پس از تولد امری آشکار و ثابتشده است.

 

در این تحقیق، نقش استعمال دخانیات در دوران بارداری و مرگ نوزادان در طبقات مختلف اجتماعی بررسی شده است. اطلاعات مورد بررسی در این آزمایش از پذیرش مادران باردار در زایشگاههای اسکاتلند بین سالهای ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۳ به دست آمده است.

 

بررسیها حاکی از این بود که خطر زایمان نوزاد مرده یا مرگ نوزاد پس از تولد در مادرانی که در مناطق محروم اسکاتلند زندگی میکردند، بیش از مادرانی بود که در مناطق بهتر و با امکانات بیشتر زندگی میکردند.

 

بر این اساس میزان تولد کودک مرده در خانوادههای محروم ۹/۵ در هزار بود؛ در حالی که این مقدار در خانوادههای مرفهتر ۸/۳ در هزار بود. همچنین مرگ زودرس نوزاد پس از تولد در خانوادههای محروم ۴/۵ در هزار و در خانوادههای مرفهتر ۲/۳ در هزار است.

 

احتمال تولد نوزاد مرده در خانوادههای محرومتر ۵۶ درصد و مرگ نوزاد پس از تولد ۷۲ درصد بیشتر از خانوادههایی با وضعیت بهتر است. محققان معتقدند حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد این نابرابری اجتماعی در میزان مرگ کودکان را میتوان با استعمال دخانیات مرتبط دانست؛ چراکه تحقیقات نشان میدهد زنان طبقات محروم ۳ برابر بیش از همتایان مرفهتر خود در حین بارداری سیگار میکشند. این زنان معمولا جوانتر بوده و گرایش بیشتری به سیگار کشیدن دارند. در نتیجه احتمال به دنیا آوردن بچههای زودرس یا کموزن در آنان بیشتر است.

 

محققان اینگونه نتیجهگیری میکنند که عدم استعمال دخانیات حین بارداری و قرار گرفتن کمتر نوزاد در معرض دود سیگار پس از تولد به طور کلی باعث کاهش تولد نوزاد مرده یا مرگ نوزاد پس از تولد میشود و از این طریق میتوان این فاصله نابرابر را کمتر کرد و پوشش داد.

 

* استعمال دخانیات در دوران بارداری و مشکلات روانی

 

با در نظر گرفتن طرحهایی که در طی دهه های گذشته جهت آماده سازی خانم های باردار به منظور ترک سیگار انجام گرفت، به نظر میرسد که وجود مشکلات روانی یکی از موانع پابرجا در عدم موفقیّت این افراد میباشد. میزان بالای افسردگی در میان خانم های باردار سیگاری میتواند بارقه هایی از امید برای رسیدن به روشی مطمئن در ترک سیگار این افراد و حفاظت از کودکان آنها را بوجود آورد.

پژوهشی در دانشگاه Columbia در میان ۱۵۱۶ خانم انجام گرفت. ۲۲% این افراد بیان کردند که تجربة سیگار کشیدن داشتند و ۱۲% آنها میتوانستند به عنوان فرد وابسته به نیکوتین طبقه بندی شوند. حدود نیمی از افراد سیگاری (۴۵%)، یک اختلال روانی مانند افسردگی یا اختلال پانیک داشتند که این رقم برای افراد وابسته به نیکوتین ۵۷% بود.

 

به عقیدة متخصصین، خانمهای بارداری که سیگار میکشند ولی ترک نمیکنند، در اصل از مشکلی مانند افسردگی یا اضطراب رنج میبرند که معضل بزرگی جهت اقدام به ترک سیگار در این افراد میباشد.

برای این افراد بعضی درمان های رفتاری مانند رفتار یا شناخت درمانی و درمان های حمایتی در کنار درمانهای ترک سیگار ضروری میباشد.

به گفته محققان: مشکلات سلامت روانی مانند اختلالات اضطراب و افسردگی در زنانیکه در دوران بارداری خود سیگار میکشند شایع است و یکی از علل سیگار کشیدن آنها نیز میتواند همین امر باشد.

دکتر “رنی دی. گودوین” به پایگاه سرویس خبرهای بهداشتی اینترنتی گفت، با توجه به دهها سال تلاشی که برای وادار کردن زنان به نکشیدن سیگار در دوران بارداری انجام شده است، مشاهده ادامه این مشکل بسیار آزاردهنده است.

 

 

وی افزود، میزان بالای افسردگی در میان زنان باردار معتاد به نیکوتین میتواند نشانه دیگری از وجود این مشکل در میان این زنان باشد.

گودوین و همکارانش در “دانشگاه کلمبیا” واقع در نیویورک اطلاعات ناشی از مصاحبه با یک هزار و ‪ ۵۱۶زنی را که در مطالعهای در زمینه استفاده از الکل شرکت کرده بودند، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

تمام این زنان در سال گذشته باردار بودند. در مجموع ‪۲۲ درصد زنان مورد مطالعه گزارش دادند که سیگار میکشیدند و ‪ ۱۲درصد آنها را میشد در رده زنان معتاد به نیکوتین قرار داد.

در این مطالعه دیده شد که یک اختلال روانی مانند افسردگی و یا اختلال ترس که در ‪ ۵۷درصد از زنان معتاد به نیکوتین دیده میشد، تقریبا در نیمی از زنان سیگاری یعنی ‪ ۴۵درصد آنها نیز مشاهده میشد.

گودوین گفت، متخصصین سلامت که روی زنان باردار سیگاری کار میکنند، باید بدانند که افسردگی و تشویش میتواند بزرگترین موانع بیماران آنان برای ترک سیگار باشد.

وی نتیجه گرفت، برای این قبیل افراد استفاده از برخی روشهای درمان روانی مانند رفتار درمانی و یا درمان حمایتی بعلاوه یک برنامه متوقف کردن استعمال دخانیات میتواند به مراتب بهتر از یک برچسب ساده پوستی نیکوتین به درمان بیمار کمک کند.

 

همچنین مشکلات بهداشت روانی مانند اضطراب و افسردگی در میان خانمهایی که طی دوران بارداری سیگار میکشند، شایع میباشد و شاید یکی از دلایلی که این افراد سیگار میکشند، همین مشکلات باشد.

* دانشمندان استرالیایی میگویند استعمال دخانیات در دورانبارداری به دستگاه ایمنی بدن نوزاد آسیبمیرساند

استعمال دخانیات در دوران بارداری به دستگاه ایمنی بدن نوزادان آسیب میرساند. این آسیبها علت شیوع بیشتر آسم و مشکلات تنفسی را در فرزندان مادران سیگاری روشن میکند.

 

نوزادان مادران سیگاری بیشتر از فرزندان مادران غیرسیگاری به عفونتهای تنفسی مبتلا میشوند. با این حال تا امروز علت آن مشخص نشده بود.

 

دانشمندان علت این تفاوت را تغییرات در گیرندههای زیستی در دستگاه ایمنی بدن نوزاد میدانند که مسئول شناسایی و مبارزه با عفونتها و میکربها است.

 

پل نواکس از دانشگاه وسترن استرالیا در پرث میگوید این تحقیق اولین مطالعه در مورد تاثیر سیگار کشیدن مادر در دوران بارداری بر عملکرد ایمنی نوزاد است.

 

محققان ‪ ۶۰نوزاد را که مادرانشان در دوران بارداری سیگار میکشیدهاند با ‪ ۶۲نوزاد که مادر غیرسیگاری داشتند یا سیگار را ترک کرده بودند مقایسه نمودند.

 

محققان عملکرد چندین ترکیب را در دستگاه ایمنی بدن که با گیرندههای سلولی خاص موسوم به ‪ TLRsارتباط دارد ارزیابی کردند.

 

در فرزندان مادران سیگاری، تولید دو ترکیب اینترلوکین-‪ ۶و فاکتور آلفا ‪ TNF-aدچار نقص بود.

 

محققان دستگاه ایمنی مادرزاتی یا ارثی نوزاد را بررسی کردند. این ایمنی تا زمانی که بدن کودک صاحب دستگاه ایمنی میشود از او محافظت میکند.

 

دستگاه ایمنی کودک از طریق تماس با پادگنهای جدید روبه روز قویتر میشود.

 

این یافتهها نشان داد قرار گرفتن جنین در معرض دود سیگار باعث ایجاد تغییراتی میشود که علاوه بر ضعیف کردن دفاع ایمنی ارثی، روند تکامل دستگاه ایمنی اکتسابی را نیز کند میکند.

 

نتایج یک تحقیق در سال ۲۰۰۷ میلادی نیز نشان داد که استعمال دخانیات در دوران بارداری و قرار گرفتن در معرض سرب پس از تولد نوزاد در بروز یک سوم موارد اختلال بیش فعالی و کمبود دقت و قدرت تمرکز کودکان نقش دارد.

 

در تحقیقات قبلی نیز اختلالات مورد توجه در کودکان از جمله بیش فعالی با قرار گرفتن در معرض سرب و سیگار کشیدن در دوران بارداری مرتبط شناخته شده است. این مطالعه با تایید نتایج قبلی، نخستین برآوردها را در مورد میزان نقش عوامل محیطی ارایه میکند.

 

دکتر لئو تراساند معاونت مرکز محیط زیست و بهداشت کودکان در دانشکده پزشکی “ماونت ساینای” در نیویورک میگوید این مطالعه شمار موارد بیش فعالی مرتبط با عوامل محیطی را مشخص میکند. این تحقیق همچنین نشان میدهد قرار گرفتن در معرض مقادیر اندک سرب که پیشتر با مشکلات رفتاری مرتبط شناخته شده بود، در واقع با بیش فعالی کمبود توجه ارتباط دارد.

 

نتایج این مطالعه با گزارش فرهنگستان ملی علوم آمریکا درسال ‪۲۰۰۰ مطابقت دارد. براساس این گزارش حدود سه درصد تمام اختلالات مرتبط با رشد و در زمینه عصب شناختی در کودکان ناشی از مواد شیمیایی سمی و سایر عوامل محیطی است. در بروز ‪ ۲۵درصد این اختلالات، ترکیبی از عوامل محیطی و ژنها نقش دارند.

 

یافتههای این مطالعه اهمیت نقش عوامل محیطی در سلامت رفتاری را نشان میدهد و بر لزوم تقویت تلاشها برای کاهش استعمال دخانیات در دوران بارداری و میزان سرب محیط پس از تولد تاکید میکند.

 

بیش فعالی و کمبود توجه یک اختلال مغزی است که ‪ ۴تا ‪۱۲درصد دانشآموزان آمریکا یعنی ‪ ۳/۸میلیون کودک را مبتلا کرده است. اینگونه کودکان بیآرام و قرار هستند و در تمرکز حواس مشکل دارند. علت این مشکل دقیقا روشن نیست اما گمان میرود عوامل محیطی و ژنتیکی شامل مصرف الکل، سیگار یا داروهای غیرمجاز در دوران بارداری در بروز این اختلال موثر باشد. محققان اطلاعات مربوط به چهار هزار کودک ‪ ۴تا ‪ ۱۵ساله را که در یک بررسی سلامتی طی سالهای ‪ ۱۹۹۹تا ‪ ۲۰۰۲شرکت داشتند، مطالعه کردند. ‪ ۱۳۵تن از این کودکان تحت درمان بیش فعالی قرار داشتند.

 

میزان سرب خون این کودکان آزمایش شد و در مورد سابقه سیگار کشیدن مادران در دوران بارداری تحقیق به عمل آمد. محققان دریافتند احتمال ابتلا به اختلال بیش فعالی و کمبود دقت در کودکانی که مادران آنها در دوران بارداری سیگار میکشیدهاند بیشتر است. کودکانی که میزان سرب خون آنها بیش از دو میکروگرم در هر دسی لیتر بود چهار برابر کودکانی که میزان سرب خون آنها ‪ ۰/۸میکروگرم در هر دسی لیتر بود به بیش فعالی مبتلا شدند.

میزان مجاز سرب خون ‪ ۱۰میکروگرم در هر دسی لیتر است. میزان سرب خون حدود ‪ ۳۱۰هزار کودک یک تا پنج ساله آمریکایی از حد مجاز بالاتر است. میزان سرب در خون بیش از ‪ ۵میلیون کودک و نوجوان ‪ ۴تا ‪ ۱۵ساله در سراسر آمریکا بالاتر از ‪ ۲میکروگرم در هر دسی لیتر است.

این تحقیق شواهد دیگری بر لزوم کاهش حد مجاز سرب محیط فراهم میکند. قرار گرفتن در معرض دود سیگار پس از تولد با افزایش احتمال بروز بیش فعالی مرتبط نبود. آسیب پذیری در برابر مواد سمی مختلف در دورههای مختلف متفاوت است. بسته به اینکه مغزی که در حال تکامل است، در چه زمانی در معرض سموم قرار بگیرد، آسیب پذیری هم کاملا متفاوت است. زمانی که یک مغز در حال تکامل در معرض سموم قرار میگیرد، در میزان آسیب پذیری آن بسیار موثر است.

* نتایج یک تحقیق جدید نشان میدهد که سیگار کشیدن مادران باردار مهمترین و خطرناکترین فاکتور سندرم مرگ ناگهانی نوزاد است که به تلف شدن کودک در داخل رحم مادر منجر میشود.

بررسیهای علمی حاکیست؛ نوزادانی که در رحم در معرض دود سیگار قرار میگیرند، میزان محرکهای مغزی در آنها کاهش پیدا میکند.به گفته محققان؛ محرکهای مغزی با افزایش هوشیاری،توان ماهیچهای، ضربان قلب و تنفس در ارتباط هستند. بر اساس این تحقیق، دود سیگار، خواب جنین را مختل میکند.

دکتر رزماری هورن پژوهشگر ارشد این تحقیق در مرکز تحقیقات نوزادان ریتچی در دانشگاه موناش ملبورن در این باره خاطرنشان ساخت که کاهش محرکها و انگیزشهای مغزی از خواب در جنینهای قربانی سندرم مرگ ناگهانی مشاهده میشود.

آمارها نشان میدهد که سندرم مرگ ناگهانی نوزاد سومین عامل اصلی مرگ و میر نوزادان در آمریکا است.این پژوهش روی ۱۲ نوزاد سالم انجام گرفت که مادران آنها در دوران بارداری به طور متوسط روزانه ۱۵ سیگار میکشیدند.

به گفته کارشناسان؛ ۱۵ تا ۲۵ درصد از زنان باردار در کشورهای غربی در دوران حاملگی سیگار میکشند که این آمار متخصصان را نگران کرده است.

استعمال دخانیات در زمان بارداری خطر پارگی جفت را افزایش می دهد

محققان علوم پزشکی در امریکا با انتشار مقاله ای در شماره اخیر نشریه اپیدمیولوژی اعلام کردند سیگار کشیدن حین دوران حاملگی با افزایش خطر پارگی جفت همراه است که جان مادر و جنین را به شدت به خطر می اندازد.

بر اساس گزارش این نشریه ،در این حالت ، جفت از رحم جدا می شود و خونریزی شدیدی روی می دهد. در این حالت چهل درصد از جنین ها جان خود را از دست می دهند.

هیچ مقداری از مصرف تنباکو در طی حاملگی یا در هر زمان دیگر برای زنان بی خطر نیست . زنانیکه در عرض روز بیش از۲۰ عدد سیگار می کشند از احتمال بیشتری نسبت به زنانیکه کمتر سیگار می شکند برای ایجاد عوارض دارند .

اما هر گونه مصرف سیگار کودک رادر معرض خطراتی قرار میدهد که عبارتند از : کاهش وزن هنگام تولد مشکلات تنفسی، ناتوانی ها زمن از جمه فلج مغری ، عقب ماندگی ذهنی و مشکلات یادگیری ، بعضی نقایص زمان تولد ، تولد زود هنگام نوزاد و حتی مرگ نوزاد

سیگار همچنین ریسک عقیمی را در زنان افزایش می دهد و باعث حاملگی نابجا (حاملگی که خارج از رحم ایجاد می شود ) سقط جنین و اختلالات جفت می شود . خیلی از خطرات دیگر سیگار که به تولید مثل ارتباطی ندارد شامل بالا بردن ریسک بیماریهای قلبی و سرطانهای مختلف می باشد

نوزادان مادرانی که سیگارمی کشند دوبرابر بیشتر از نوزادان مادران غیر سیگاری در معرض نشانگان مرگ ناگهانی نوزاد قرار دارند . بچه های مادرانی که در طی بارداری سیگار می کشند همچنین در معرض ریسک بالای مشکلات تنفسی قرار دارند . از جمله آسم و این بچه ها دچار اشکالات یادگیری و مشکلات رفتاری نیز هستند

هرگز فراموش نکنید که سیگار کشیدن نه تنها برای جنین مضر است بلکه خطرات زیر را برای فرد استعمال کننده سیگار نیز دارد :

- بیش از ۴۰ عنصر سرطانزا در دود سیگار وجود دارد.

- احتمال سرطان ریه ۲۲ مرتبه بیشتر از افراد غیر سیگاری است.

- طبق تحقیقات بیشماری که انجام شده است در صورت ادامه استعمال دخانیات توسط افراد سیگاری، احتمال مبتلا گشتن آنها به انواع سرطانهای دیگر، از قبیل زبان، دهان، غدد بزاقی (۶ تا ۲۷ برابر)، سرطان بینی (۲ مرتبه بیشتر) گلو (۱۲ مرتبه)، مری (۸ تا ۱۰ برابر)، حنجره (۱۰ تا ۱۸ برابر)، معده (۲ تا ۳ برابر)، کلیه (۵ برابر)، قولون راست روده (۳ برابر) مثانه (۳ برابر)، آلت تناسلی مرد (۲ تا ۳ برابر)، لوزالمعده (۲ تا ۵ برابر)، مقعد (۵ تا ۶ مرتبه) وجود دارد.

- در بعضی از تحقیقات نیز ارتباطی بین استعمال دخانیات و سرطان پستان پیدا کرده اند.

 


 

 
                   مطلب های مرتبط برای روابط زناشویی



 
     1- درمان مشکلات جنسی در مردان الکلی
     3- درمان انزال زودرس مردان قسمت دوم  
    5- غذا ها و خوردنی هایی که باعث پایین آمدن میل جنسی میشود
    7- اطلاعات درباره ارگاسم زنان 
    9- تاثیرات بارداری در میل جنسی
   11- راه های افزایش لذت جنسی
   13- زمان رسیدن به اوج هیجان و لذت جنسی
   15- علت درد تخمک گذاری
   17- ادامه رابطه جنسی بعد از زایمان
   19- علت و نشانه های راضی نبودن همسر از رابطه جنسی           
   21- بیشتر کردن رابطه جنسی برای بچه دار شدن
   23-  راه های تحریک کردن خانمها
    25- افسردگی زنان بعداز رابطه جنسی 
    27- افزایش میل جنسی آقایان در پاییز
    29- درباره ارگاسم آقایان 
    31- زود انزالی در مردان و افراد بالای 40 ساله
    33- فواید بوسیدن همسر یا همان لب گرفتن عاشقانه
    35- درمان و حله مشکلات روابطه زناشویی زنان و راه های آن
    37- اطلاعات مهم و دانستنی های روابطه زناشویی
    39- ویژگی ها و اثر استفاده از کاندوم زنانه برای جلوگیر از بارداری
    41- عوامل بدنی و روانی گوناگون برای میل جنسی
    43- لذت نبردن از رابطه جنسی و یا بد بودن رابطه جنسی را از کجا بفهمیم 
    45- طبیعی نبودن روابطه زناشویی همسر ،میل جنسی زوجین
    47- جلوگیری از بارداری به وسیله اسفنج ضد بارداری بدون استفاده از کاندوم
   49- کارهای که بعد از پایان روابطه زناشویی باید انجام داد
   51- افکار خانم ها در هنگام رابطه زناشویی 
   53- خطرات رابطه جنسی زناشویی از راه مقعد
   55- چه زمانی برای رابطه جنسی خوب است؟
   57- هشدار های جدی برای قبل از رابطه جنسی
   59- فلسفه جنسیتی.تحلیل مفهومی
   61- کیست تخمدان چیست و آیا خطرناک است؟
   63- سیگار کشیدن در دوران بارداری
   65- ناتوانی جنسی در خانم ها 
   67- بیماری های جنسی سوزاک
   69- نشانه های حاملگی
   71- چطور یک مرد عقیم می شود؟
   73- طرز لباس پوشیدن زنان باردار
   75- هفته ۳۱ بارداری . اولین زایمان
   77- مزایا و محاسن ورزش در دوران حاملگی.ورزش در دوران بارداری
   79- غذاهای سالم، در دوران بارداری. غذای دوران حاملگی
   81- تصاویری از دوران بارداری  
   83- شناخت قبل از ازدواج برای دخترو پسر/روانشناسی 
   85- بررسی رابطه جنسی از نوع مقعد و آسیبهای







   2- کنترل کردن انزال در مردان
   4- خطرناک ترین رفتارهای رابطه جنسی برای زوجین
   6- نکات مهم در ارگاسم زنان
   8- چه چیز های میل جنسی را زیاد میکند
   10- اختلالات جنسی در مردان
    12- چه چیزهایی میل جنسی را تغییر میدهد
    14- راه های افزایش میل جنسی برای زوجین
    16- علت ونشانه های کم شدن میل جنسی به همسر    
     18- لاغر شدن با رابطه جنسی
    20- علت و علایم ناتوانی جنسی آقایان
    22- افزایش میل جنسی با قرص برای خانمها
   24- ارگاسم واژینال چیست
    26- کم بودن زمان جنسی در روابطه زناشویی 
    28- چه زمانی برای رابطه جنسی مناسب است
    30-  علت و درمان کاهش میل جنسی در مردان بالای 30سالگی
    32- کارهای که بعداز رابطه جنسی باید انجام داد
   34- فواید های روابطه زناشویی بر بدن زن و مرد 
   36- تضمین سلامت جسمانی جنسی آقایان با ویتامین های مورد نظر 
    38- ضررهای قطع  روابط زناشویی برای زوجین ، فواید روابطه زناشویی  
    40- تاثیر مشاوره جنسی برای روابطه زناشویی ، مشاوره جنسی را جدی بگیرید
   42- علت عقیمی زنان و مردان
    44- راه کارهای رابطه جنسی بعداز زایمان
    46- فواید روابطه زناشویی در دوران حاملگی       
    48- شایعترین خطا های زنان در روابطه زناشویی با همسرانشان          
   50- تاثیر روابطه زناشویی از راه درست و صحیح در چهره و پوست انسانها      
    52- علائم و ترشحات در رابطه زناشویی خوب
    54- تغذیه مناسب برای نعوظ مردان
    56- علاتهای کاهش نیروی جنسی از دید طب سنتی 
    58- نشانه ها روابطه خوب جنسی و راضایت از همدیگر 
    60- تنظیم خانواده.تجاوز.آمار.معانی.سن و شخصیت         
    62- درمان سرد مزاجی زنان 
    64- زناشوئی بعداز زایمان
     66- میزان لذت جنسی آقایان وبانوان
    68- روش روابط جنسی             
    70- بروز عفونت های مجاری ادراری و مهبـلی
    72- مراحل رشد جنین در شکم مادر با تصاویر زیبا 
    74- تغذیه زنان باردار.نیاز مادر در دوران بارداری
    76- ناراحتی های دوران بارداری
    78- جنسیت جنین چگونه شکل می‌گیرد؟
   80- ارتباط نزدیک دختر و پسر. سلامت روابط.
   82- نگاه کلی دوران بارداری 
   84- درمان انزال زود رس 










با این وسیله دیگر نیازی به هیچ یک از وسایل گران قیمت بدنسازی را ندارید
 21900 تومان
درست کردن یک شب مثل فضای باز و آسمان شب واقعی(شلمن 57% تخفیف)
 21000 تومان
رومیزی بسیار شکیل و زیبا با طراحی اصیل ایرانی
 45000 تومان
لاغری بدون بازگشت با آخرین تکنولوژی روز دنیا
 85000 تومان
افزایش قد حداکثر 5 الی 8 سانتی متر در طول دوره
 55000 تومان
پد جمع کننده و فرم دهنده سینه
 10000 تومان
پک تناسب اندام 40 روزه ,چربی سوز , کاهش وزن
 75000 تومان
درمان چاقی (روشی که متخصصان دانشگاه آکسفورد توصیه می‎کنند)
 10000 تومان
تنها با استفاده 10 تا 20 دقیقه در روز به وزن ایده آل خود برسید
 59000 تومان
فرم دهی عضلات شل شده و آتروفی
 28000 تومان
در طول یک ماه بیش از چند کیلو به طرز باور نکردنی لاغر شوید(49% تخفیف)
 10000 تومان
بهترین وسیله برای بیرون راندن خستگی بدن بعد از یک روز سخت کاری
 45000 تومان
در کمتر از 3 ثانیه تخم مرغ هایی زیبـا طراحی کنید
 3900 تومان
فضایی دلنشین و آرامش بخش را در گوشه از خانه برای خود ایجاد کنید.
 20000 تومان
گن لاغری و فرم دهنده باسن و سینه خانم ها
 65000 تومان
جا کنترلی رو مبلی دارای 6 جیب بزرگ
 16800 تومان
لاغری فقط با نوشیدن یک فنجان چای باورتون میشه؟!!
 25500 تومان
قابلیت روشن و خاموش کردن از طریق کنترل (از راه دور) و از طریق خود شمع
 45000 تومان
چراغ شب خواب بسیار زیبا با نوای آرامش بخش شر شر آب
 34000 تومان
به راحتی و با جدیدترین روش ها قد شما بلند می شود
 19900 تومان

برای بهبود وبلاگ به نظرات شما نیازمندیم....

با تشکر مدیریت وبلاگ شاپرک شارژ